piątek, 11 kwietnia 2014

Witam wszystkich serdecznie i zapraszam do lektury bloga poświęconego Geocache.


Geocaching


 to gra terenowa użytkowników GPS polegająca na poszukiwaniu "skarbów" ukrytych przez jej innych uczestników. Poszukiwane skarby, tzw. skrzynki to odpowiednio zabezpieczone, wodoszczelne pojemniki zawierające drobne upominki oraz dziennik, w którym kolejni znalazcy odnotowują swoje odkrycia. Opencaching wystartował w maju 2006 roku.


Jak to się w ogóle u mnie zaczęło?


A no zaczęło się podczas tygodniowego kursu metodycznego w Starym Karpnie. Tam właśnie koleżanka o nicku Kaja zorganizowała wędrówkę z obozu do Kamiennych Kręgów w Węsiorach. Gdy już dotarliśmy do calu Kaja opowiedziała nam o Opencaching. Nikt z nas nigdy wcześniej o tym nie słyszał. Mało tego-jej chłopak podesłał jej mmsem zdjęcia ukrytej blisko nas skrzynki. Smsem wysłał opis i tak oto mieliśmy prawie komplet informacji. Brakowało tylko współrzędnych, ale jak się później okazało nie były one aż tak potrzebne. Ponad 15 osobowa grupa rozeszła się w poszukiwaniu drzewa przypominającego ławkę. Pamiętam jak dziś, że w Kai opisie był błąd-jej chłopak kierował nas na „ sosnę w kształcie ławki”. Ja znalazłem brzozę-no wymarzona ławka, więc natychmiast zacząłem ją obchodzić i szukać czegoś co mogłoby być nie naturalne. W jamie korzeni zobaczyłem kawałek czarnego worka-był to worek od skrzynki-pierwszej, znalezionej przeze mnie skrzynki Gothiskandia ( OP0728 )do której wpisałem się nie mając jeszcze konta i obecnego nicku-wpis był grupowy i pamiętam dokładnie jakby to było wczoraj co było w środku-trzy małe śrubokręty w kolorach czerwony, zielony i żółty, ostrzynka, ołówek, logbook z wieloma wpisami harcerskich ekip odwiedzających to miejsce, szklana kulka i gumka do mazania. Zakochałem się natychmiast! To było coś czego szukałem w życiu od dawna!

Kiedy wróciłem z obozu do domu zaraz po rozpakowaniu się i kąpieli odnalazłem stronę serwisu, założyłem konto i nick survival.zhp.maggot w którym to chciałem ująć wszystkie dotychczasowe pasje, czyli właśnie sztukę survival i puszczaństwo leśne, harcerstwo oraz miłość do muzyki, a konkretnie do zespołu Slipknot. Szybko odnalazłem skrzynki w najbliższej okolicy i tak wciągając przyjaciół znaleźliśmy skrzynkę H-Źródełko ( OP0F88 ). I się zaczęło! ; )

1 komentarz:

  1. Jak miło, że pierwszą skrzynką znalezioną była moja :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń